lördag 25 oktober 2014

Djup

Tema för fototriss denna vecka är djup, något jag tycker är spännande att fota. Dock inte alltid så lätt att åstadkomma på bild. Man kan ju stå uppe på en hög höjd och njuta av fantastiska vyer som breder ut sig där nedanför - men att avbilda detta. Hmm.....

Nåväl - eftersom denna ruggigt regniga dag inte inbjudit till annat än stugsittande kommer här tre av mina favoriter fångade under resor på lite olika håll i vår fantastiska värld.

Lavendelfält i Provence

Näckrosdamm på Mauritius

Vy från Lissabon
Denna vecka är det tävling med vinster från Coolstuff. Mitt val om jag vinner är solklart! Behöver något som motiverar mig att ge mig ut på trimtur. Inte alltid så inbjudande denna tid på året.....

30 kommentarer:

  1. Läckert på riktigt :) Snyggt jobbat! Fantasktig djup i tredje bilden...

    SvaraRadera
  2. Makalöst vackra saker du fått se på dina resor. Och djup det har dom så det räcker till. Toppentriss!

    SvaraRadera
  3. Alla lika fina, bra trissat!
    AX

    SvaraRadera
  4. Underbara vyfält! Hur doftade det vid lavendelfältet?
    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder, alla tre! Vilket djup du har fått i dem!

    SvaraRadera
  6. Läcker triss! Tre vackra bilder där du fått fram känslan av djup! I like!!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Kanonfina bilder... läckert, läckert! Lavendelfältet... mmmm... kan känna doften :)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  8. Väldigt bra bilder för temat - alla tre!
    Fascinerad av näckrosbladen!

    SvaraRadera
  9. Åh så fina bilder, vem kan vara fotograf???? hihi förstår nog vem som håller i kameran, tjusigt. kram Lala

    SvaraRadera
  10. Jisses vilket djup i dina bilder! Fantastiska vyer som väcker reslusten i det här gråvädret!

    SvaraRadera
  11. Tack för dessa fina bilder som inte innehåller en enda droppe regn. Ettan är min favo:-)

    SvaraRadera
  12. Mycket fina bilder. Min favorit är lavendelfältet, som är helt underbart. Kram

    SvaraRadera
  13. OJ, något sådant har jag aldrig sett förut. Snyggt

    SvaraRadera
  14. härliga mönster och färger i dina djup ,kram nette

    SvaraRadera
  15. Det var fina bilder alla tre. Lissabon var min favorit. Varför har vi aldrig besökt Portugal?

    SvaraRadera
  16. Jättesnygg triss, skönt med lite sol och värme i dagens gråväder!

    SvaraRadera
  17. En solklar finalist i mina ögon! Så snygga bilder!

    SvaraRadera
  18. Jättefina bilder! Snyggt med Tummelisa-bladen på bild 2 (du vet, sagan om Tummelisa, hon satt på ett sånt blad iaf i min sagobok)

    SvaraRadera
  19. Underbara bilder där man får känslan att vara mitt i. Den andra bilden blir min favorit. Skulle gärna testa att hoppa mig fram där. Lycka till

    SvaraRadera
  20. Vilka härliga bilder, med djup och en lockelse till att resa mera!

    SvaraRadera
  21. Min röst lägger jag på dig Beppan! Jättefina bilder med riktigt djup!

    SvaraRadera
  22. Grattis, du är en av finalisterna i tävlingen! Lycka till i omröstningen som pågår fram till söndag kväll.

    SvaraRadera
  23. Du visar perfekta exempel på djup i bilder, snyggt och lycka till i tävlingen!!

    SvaraRadera
  24. Här var det "djupt" värre! Jättefin triss med bilder från stora vida världen.

    SvaraRadera
  25. Men ÅH, vilka snygga djup! Exotiskt och mycket vackert!

    SvaraRadera
  26. Mycket fina platser, bilder med väldigt läckra former och färger.
    Lycka till
    Kiki

    SvaraRadera
  27. Grattis, du vann tredje pris med din härliga triss! (Och jag tror förresten jag har fotograferat samma näckrosdamm på Mauritius för några år sen, om det var i en botanisk trädgård du hittade den :))

    Jag kommer kontakta dig under veckan med info om hur du får ut din vinst.
    Hälsningar
    Helena

    SvaraRadera
  28. WOW!! Så snygga bilder! Det är galet att du inte vann! Du var helt klart bäst enligt mig!! Men grattis till tredjepriset! :))

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.