söndag 5 juli 2015

Örongodis

Lördagseftermiddagen tillbringade jag i Lombäcken - en liten by utanför Boden. Där  underhöll Stig Norbergs 60-talsorkester, Jennie Lindblom och kören Voces Bodenses en i högsta grad njutande publik ett par timmar - trotsandes både regn och mygg.
"Paraplyerna i Cherbourg, All of me" och "Blue Moon" var några av melodierna som spelades av orkestern.
I oktober spelar Bodens storband på Sagateatern. Där ingår flera av Stig Norbergs medlemmar.Gissa vem som ska fixa biljetter!!








8 kommentarer:

  1. Gamla godingar sjunget och spelat av gamla och unga godingar är aldrig fel :)

    SvaraRadera
  2. Musik i sommartid vem kan motstå detta. Även jag går på konserter och teater utomhus i denna tid. Det här var nostalgi.

    SvaraRadera
  3. Ser ut att ha varit en trevlig tillställning. Intima live-spelningar är alltid något extra.

    SvaraRadera
  4. Vilken höjdare! Mycket bättre än att ligga och svettas på badstranden!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Nja, du och jag har nog inte samma musiksmak, men jag är glad att du njöt trots grå himmel och norrlandsmyggen;-)

    SvaraRadera
  6. Jag har många favoritlåtar från sextiotalet som håller än. Kram Bosse

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig helg! Många fina bilder som förmedlar en härlig känsla!

    SvaraRadera
  8. Paraplyerna i Cherbourg är en underbar musikal med mycket bra musik. Det ser så gemytligt och intimt ut i er lilla "konsertsal"!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.