torsdag 4 mars 2010

Nix-telefon

- anslöt vi oss till för flera år sedan. Tyckte det var så smart. Trodde att det skulle innebära slut på alla samtal från företag som vill sälja sina förträffliga produkter, vill ha svar på enkäter, göra marknadsundersökningar....

Nä nä. Så är det nu inte. "Marknadsundersökningar, samhällsinformation, politiska kampanjer och religiös upplysning omfattas inte av spärren. Den gäller endast icke begärda samtal till privatpersoner i försäljnings- marknadsförings- eller insamlingssyfte." står det på deras hemsida.

Ibland känns det som om vi hamnat i ett stim - samtalen duggar tätt. Det kan inte vara lätt för de unga herrar och damer som jobbar på telemarketingföretagen att bli avsnoppade hela tiden.

Av någon anledning får jag dåligt samvete när jag säger nej tack....

1 kommentar:

  1. Det får inte jag. ;-) Men försäljarproblemen försvann för mig när jag sa upp min fasta telefon. Har bara mobilen nu och det funkar hur bra som helst!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.