lördag 1 januari 2011

Det finns hopp!!

Jag såg den! Även om det bara var en kort stund. Solen finns där uppe!

Läser i dagens horoskop att denna dag är ett utmärkt tillfälle att göra upp långsiktiga planer när det gäller resor och studier. Och så ska jag vara rädd om min hälsa, dra ner på takten och inte jobba så mycket.

Hmmm... Resa är ju alltid trevligt. Och studier? Kanske ska fördjupa mig i fotoboken som ligger på mitt sängbord.
Hälsan är riktigt bra, fast konditionen - eller snarare bristen på - i kombination med fukt i garderoberna gör att det sitter sådär fem kilo för mycket på mig just nu. Jag är inte mycket för nyårslöften, men visst - OK - jag ska vara rädd om mig. Öka på motionerandet, njuta av livet, dra ner på antalet "måsten". Göra mer av det jag mår bra av.

Jag lovar!

8 kommentarer:

  1. Idag kändes det nästan som vårvinter i Värmland. Vilken härlig start på året, vare sig man lovat eller inte lovar något.

    SvaraRadera
  2. Ungefär detsamma skulle jag kunnat skriva och insåg verkligheten i gårkväll när jag fick se några foton på mig själv. Varför ser inte jag samma sak i spegeln som kameran gör? =) Nu är det slut på lata livet i soffan - inget nyårslöfte utan bara ett måste.

    En god fortsättning önskar jag dig och din familj. Du har väl haft samma sköna väder som jag idag, med tanke på vad vi vant oss vid känns dagen som rena blidan.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det är de här långa sega vintrarna som gör att fukten i garderoben kryper in mer, och då krymper kläderna också mer...visst lät det bra??!! Annars skulle nog jag också behöva vara lite mer rädd om mig själv, jag har betydligt mer än fem kilon som sitter är i vägen...Får väl bli stavarna igen så fort bygatorna inte är så hala.
    Ha det så gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kanske självuppfyllande profetsior?
    Lycka till med löftena och ha en bra fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  5. Det är bra, skit i alla måsten!
    Och jag blir lika glad som du av att se solen, om så bara för en liten stund.
    Och brödet, javisst var det Gateau, supergott!
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  6. Solen vår energikälla nr 1. Den kan verkligen påverka oss - på gott!! de e väl de mulna o dimman som påverkar oss på ont!!

    Man ska inte lova något man inte kan hålla, eller varför ska man igentligen lova precis vid ingången av ett nytt år??? de har jag alltid undrat. De e väl som med kanelbullens dag, den dagen stoppar alla i sig just en kanelbulle...knepigt.

    God fortsättning....oh jag ser du bor i Boden. Dit har vi sålt en liten valpas unge för 2½ år sedan. Ett ställe jag mer än gärna skulle vilja besöka. Hon har hälsat på oss så jag hoppas vi får hälsa på henne oxå någon gång. Kanske i år, vem vet.

    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Visst blir man glad när solen skiner.Men det är väl bara att gilla läget och inte tänka som pessimisten som säger det är ett moln framför solen, utan som opptimisten: det är en sol bak molnen.
    Det är katten också att man inte kan hålla vikten - 5 kg upp och ner.
    Det verkar vara ett vanligt fenomen. Känns skönt att inte vara ensam.
    I ett årshorskop stod det att jag skulle få ett mycket bra år. Det började i alla fall inte så bra.
    Men tre dåliga dagar är väl uthärdigt.
    Gör nu bara det då mår bra av.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Visst finns den där bortom molnen
    Solen skiner alltid om man bara kommer tillräckligt högt upp för att se den hi hi...!!

    Jättefina bilder har du få här,
    visst har de varit mycket gråtunga moln här på sista tiden?
    önskar dig en bra fortsättning på veckan
    från Kristina

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.