tisdag 24 maj 2011

Fåglar

- har vi gott om i vårt matningsträd trots att de borde hitta mat i skogen numera. Bekvämt förstås när allt är serverat. Det vankas buffé där ute fortfarande. Jag gillar att sitta bakom gardinen av blommor och titta på skådespelet utanför fönstret. Det är väl därför jag inte kommit mig för att stänga igen restaurangen....

Den här talltitan föredrog talgboll liksom skatan, grönfinken och pilfinken, medan hackspetten kalasade på jordnötter. Talgoxen åt solrosfrön liksom blåmesen. Besöksrekord idag!

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig besökare!! Tur att du skrev ut namnet...fåglar är inte min starka sida, även om jag gör som du, sitter och kollar när de slåss och kivas om godsakerna. Även där råder det hierarki!!
    Ha´en bra lillördagskväll!!
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.