lördag 14 maj 2011

Många

- är temat för Fototrissen denna vecka. Så inspirerande!!! Har varit på promenad med kameran i högsta hugg idag. Rykande färska bilder på mångfald alltså.

Många fönster på Midnattssol - ett av de nyare fartygen som trafikerar Hurigruten
- här på väg norrut från Bodö. Och många passagerare på soldäck denna ljuvliga vårdag!

Många ribbåtar på rad, i väntan på att skjutsa turister - från
bland annat Hurtigruten - genom Saltströmmen


Många båtar av olika slag i Bodö hamn

Förstora bilderna genom att klicka på dem!

34 kommentarer:

  1. Åh så somrigt det känns med dina fina båtbilder :)

    SvaraRadera
  2. Båtar för hela slanten:), fint!

    Den första blir favoriten.

    AX

    SvaraRadera
  3. Härlig båttriss, en resa med Midnattssol skulle man inte tacka nej till;-)))))
    Jo då Schäfern är en vallare och används i Tyskland eftersom den både vaktar och vallar;-)

    SvaraRadera
  4. Vackra passande bilder på temat.Har funderat många gånger att åka denna rutt.

    SvaraRadera
  5. Skulle vilja åka till Hurtigrutten, har du gjort det?

    Ha en skön söndag. // Lissen

    SvaraRadera
  6. Hurtuigrutten skulle jag vilja åka - har förstått att den turen är nåt extra.
    Härliga bilder och man blir mer sugen att göra den turen bara man ser lite vatten och bergen i bakgrunden - snyggt.
    Ha en underbar vecka.

    SvaraRadera
  7. Många fina båtar - än så länge tycker jag det är lite väl kallt att åka båt, men längtar massor tills det är dags.... =) Fina bilder =)

    SvaraRadera
  8. En alldeles underbar triss!
    Hurtigrutten drömmer jag om att få åka nångång :)
    Ha en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  9. Många båtar var det! Jag bor vid kusten och tycker mycket om båtar och vatten. Fin triss!

    /Åsa

    SvaraRadera
  10. Jättefin triss, den första bilden så magiskt vacker och lockande. Den rutten ska man ju åka någon gång, man bara måste:).

    SvaraRadera
  11. Att få åka Hurtigrutten är en dröm för mej. Norge är ju så fantastiskt vackert.

    SvaraRadera
  12. Underbart och mycket men ändå inte för många. Du är i Norge och lever livet nu, härligt.

    SvaraRadera
  13. Många fina båtar i en fin triss.

    SvaraRadera
  14. Innan jag dör ska jag åka Hurtigrutten! Den var väl FAN om jag inte ska det..... har velat det sen många många år. Men blir det av? Näe,, men det måste vara en helt underbar resa!
    Härliga bilder!

    SvaraRadera
  15. Många båtbilder hos dig idag!! :)

    SvaraRadera
  16. Jag har aldrig varit i Bodö. Skulle vara kul att åka dit (och till Tromsö) nån gång.

    SvaraRadera
  17. oj vilken härlig triss du bjuder på...många båtar blir det!
    Hurtigrutten vore verkligen en upplevelse....ja, drömmarna är många...
    Bodö skulle också vara trevligt att besöka...

    SvaraRadera
  18. Toppen triss - just att du hittade så många olika båtar uppe hos dig i Boden!!!

    SvaraRadera
  19. Men så härligt exotiskt med självaste Hurtigrutten..sköna bilder..bra jobbat

    SvaraRadera
  20. Fin triss, häftigt med hurtigrutten :-)

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig triss, jättefina bilder. Jag skulle gärna vilja åka Hurtigrutten någon gång.

    SvaraRadera
  22. Härligt sköna bilder i din triss!

    SvaraRadera
  23. Men ohhhh Midnatssol har jag åkt med på Hurtigruten! Så fiiina härliga bilder du bjuder på!

    såg också alla dina härliga fiskar du fick upp och det är jättegott (som Mat-Tina säger) med färsk fisk!

    SvaraRadera
  24. Min favorit är första bilden, underbar vy med bergstopparna i bakgrunden.

    SvaraRadera
  25. Underbar triss! Du undrade om mellanbilden, det är ett träd med någon form av frukt. Kanske plommon eller äpple. Jag är inte så bra på det där. Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  26. Bra triss! Jag gillar första bilden bäst! :)

    SvaraRadera
  27. Vilken fin triss du fick ihop!!
    Bor du i Norge?
    Brukade se hurtigruten gå förbi den lilla bygden jag bodde i i Nord-Norge. Jag bodde 70grader nord, inte så långt från Hammerfest.
    Ha en bra vecka och Glad 17 maj!

    SvaraRadera
  28. Hurtigruten låter lockande! Fin triss på många båtar:)

    SvaraRadera
  29. Fint med ett maritimt tema i trissen. :-)
    Hurtigruten har jag kvar att prova på. Ribbåtar är väl kul om man gillar fart, men jag tyckte resan skakade och mest var smått otrevlig. Men fort gick det!
    Hellre en stillsammare seglats eller tur med en familjebåt. Varför stressa?
    Fotot på "Midnattssol" väljer jag i din triss.
    Tack för din kommentar, var det något foto du gillade mer?

    SvaraRadera
  30. Det är många som talar varmt om den rutten. Fina trissbilder.

    SvaraRadera
  31. Lyckliga du som har tillgång till SÅ fin miljö...!!! Jag gillade hela trissen, känner doften av hav...Mmmm.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.