tisdag 21 juni 2011

Efter sol

- kommer regn....

Bra för växtligheten. Särskilt för vår gräsmatta som fick en stor portion gödning i söndags. Hoppas gräset ska återerövra delar av ytan från mossan, som breder ut sig så förskräckligt. Mjukt är det ju att gå på förstås.


Funderade på hur man bäst avbildar regnet - visar att det spöregnar. Försökte mig på några varianter men tycker ingen blev bra.



En våtglänsande altan. Eller en takränna som inte förmår ta undan vattenmängderna. Nä - inga intressanta bilder.


Bilden på takboxen säger inte så mycket heller.

Hade helst velat ha några smashiga närbilder på när dropparna möter marken - snarast altanen då eller asfalten. Men det är ju inte läge att lägga sig på mage i vätan med kamerautrustningen...





Hur gör man en intressant regnbild???

5 kommentarer:

  1. Det där med att fota i regn är verkligen klurigt! Försökte härom dagen men det var svårt. Regndropparna liksom försvinner... Konstigt.

    Din bild på hängrennan gillar jag!

    Sommarhälsning till dig!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att färgerna blir intensivare i regn, växter kan också bli fina med hängande vattendroppar.
    Annars tycker jag att man kan känna det blöta då man ser bilderna du lagt ut.

    SvaraRadera
  3. Ja du, det är inte lätt, sen är man ju rädd om kameran också!! Tycker du lyckats bra, takrännan behöver knappast någon förklaring...Uppehåll här idag, men det kommer svarta moln över hustaket.
    Ha´en bra kväll!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Glömde ju Stjärnflocka´n....jag tror att den är ganska härdig, eller jo det är den. Finns i vitt, blekrosa och så den mörka som jag hade på bilden. sorken åt upp alla färgvarianter, så den mörkrosa är nyinköpt, resten tänkte jag "stjäla" hos vänner som jag vet har...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Man vill ju inte ut i regnet med kameran, men jag tycker du lyckades väldigt bra med dina regnbilder!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.