lördag 17 september 2011

Höst

Har just räddat ett gäng ljuvliga luktärtsblommor från en säker frostdöd. Nu är det oåterkallerligt höst....



Vi har haft en fantastiskt härligt solig dag här i norr. Skogsarbete står på agendan både lördag och söndag. Dags att fortsätta gallra för att fylla på nästa års vedförråd. Orken fanns i dryga tre timmar - sedan kastade vi in handduken för dagen. Känns att vi inte jobbat med vissa muskler på ett tag... 
 
På väg hem sprang jag på ett par fina Karl-Johan. Perfekt till dagens middag, som bestått av Citrondoftande Älgfärsbiffar fyllda med Västerbottensost och rökt skinka. Till detta ugnsrostade grönsaker och en sås på yoghurt + salt och peppar. Och så smörfräst Kalle förstås! Castellanis Primitivo smakade bra till. 

Det lär bli tidigt besök hos John Blund trots att det är lördagkväll. Kroppsarbete tar ut sin rätt!  
Nya friska tag i skogen i morgon! 

4 kommentarer:

  1. Det där låter som värsta Nobelmiddagen!
    Vi har haft en potatisupptagardag i dag, och med hjälp av en av sönerna gick det som en dans.

    SvaraRadera
  2. Först blev jag alldeles tossig i dina underbara luktärter...
    kunde känna doften ända hit till mig...
    älskar dessa blommor.
    Sen vilken middag du har gjort idag...
    mums säger jag bara...
    och ett gott rött till låter som hur bra som helst...

    Tjingelingen...

    SvaraRadera
  3. Ja, tack till menyn som helhet. Låter mer än gott.
    Arbetaren kräver service och förstklassig underhållning (Marx tror jag). Jag skulle kunna säga att den som arbetar hårt behöver både god mat och dito sömn. Det är gott att vila efter arbete, ja det är ju faktiskt en förutsättning. Man kan ju inte vila från vila, eller?

    SvaraRadera
  4. Luktärter...mina ligger kvar i fröpåsen...jag skäms men de kom aldrig i jord. Doftar så underbart...
    Vilken middag!! Å karl-Johan som grädde på moset, i år har jag inte hittat någon som inte varit maskäten, så det saknar jag verkligen.
    Här har vi klarat oss från frost än så länge, men det är bara en tidsfråga, med 3-4+grader på morgonen så är vi snart där också.
    Ha´en fortsatt skön söndag!!
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.