tisdag 10 december 2013

Lucka 10

Nobeldagen i alla ära - men jag som inte är bjuden på festligheterna håller mig hemma och inomhus denna regniga dag. Undrar om det blir någon julesnö kvar??

Öppnar dagens lucka och upptäcker ett gäng med nissar strängt upptagna med ett spel. Borde inte dom fixa klappar till alla barn just nu?? En av nissarna sliter sig från spelet och  kommer trippande och berättar att de håller på med produkttestning. OK - det måste man ju göra innan man ger bort något förstås. Och det fina med detta spel berättar han, är att det är helt gratis. Bara att ladda ner i mobilen eller till "paddan". Förutsätter ju förstås att man äger någon av dessa ting. Och en internetuppkoppling..... 

  
Adventskalender hos Anneli - A´la Foto 

Tisdagstema denna vecka är "fläck".
Upptäckte ett par fläckar i fotot - lätt fixat i photoshop med

Spot healing brush tool.....

16 kommentarer:

  1. Perfekt bidrag till båda kedjorna. Kul med alfapet. Det gillar jag men har ingen att spela med.

    SvaraRadera
  2. Tänk vad härligt det skulle vara med lite Photoshop healing brush när
    man tittar sej i spegeln på morgonen, några drag sedan var dagen räddad HIHI
    Spelar dom spel tomtarna fy på dom när alla barn väntar på sina klappar till jul.
    Ha en bra dag;-)

    SvaraRadera
  3. Inget spår av någon fläck, Photoshop healing brush är tydligen effektivt! Säger som Monica några drag i ansiktet skulle rädda dagen! Kanske skulle man bli fräsch som en nyponros!
    Ha det bra! Här småregnar det och är lite dimma, inte alls kul!

    SvaraRadera
  4. De där bokstavs-spelen är ett riktigt gift.. Jag fick ta bort alla spelkompisarna för det blev inget annat gjort ett tag..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Det var en fyndig och annorlunda tolkning ;-) Vet inte när jag spelade sist men länge sen var det. Kul med temat "Adventskalender hos Anneli". Den har jag missat men sen har jag ju inte så mycket julstämning här hos mig. Ännu.. ;-) Kan inte låta bli att le åt Monica´s kommentar. Photoshop healing brush.. Haha.. ja, skulle kanske vara bra att kunna radera några oönskade rynkor i ansiktet ;-)

    SvaraRadera
  6. Detta spel spelar jag hela tiden! Superroligt! :) Fint tolkat!

    Ha en tisdagskväll!

    SvaraRadera
  7. Tänk vad photoshop kan användas till mycket!

    SvaraRadera
  8. Spanade efter fläckarna, men du hade visst städat bort dem! Photoshop är långt över min förmåga, mina bilder får vara naturella, jag fixar inget annat...

    SvaraRadera
  9. Ha ha ja fläckar dyker upp lite överallt ;)

    SvaraRadera
  10. Det spelet är kul! Både förr som nu ;-)

    SvaraRadera
  11. ??????? Wordfeud antar jag. Har spelat det några gånger mot anonymt "motstånd" och du vill inte vet hur det gick, Jag lovar;-)

    SvaraRadera
  12. Nej jag är ingen som "hänger där" har bara testat det någon gång :-)))
    Vill inte bli "fångad" med det och plingeling i telefonen att bevaka hela tiden. Samma är det med Facebook - det har jag bara skaffat mig inloggning till av en enda orsak - för Broderikaféet vi har och då är det bra att hålla sig uppdaterad att det är någon som kommer ....har 0 vänner eftersom jag aldrig tackar jag till inbjudan.

    Ja du vet jag jobbar ju med IT och kan bli litet "fed up" att sitta uppkopplad jämt ;-)

    SvaraRadera
  13. Huuu, Wordfued eller Alfaphet, avskyr dem båda... gillar din bild dock :0)

    SvaraRadera
  14. Hahaha... en riktigt rolig tolkning på temat fläck!

    SvaraRadera
  15. Visst är det kul med wordfeud! Rolig tolkning!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.