tisdag 22 december 2015

Äntligen!!!

I dag kl 05:48 inträffade äntligen vintersolståndet! Som jag har längtat. Har ju sagt det förr - jag måste ha varit björn i mitt tidigare liv. Fixar det här med mörker allt sämre med åren. Tur att jag inte bor på de platser där polarnatt råder. På vissa håll från november till i februari. Ännu värre på nordpolen - fast där kan ju ingen bo...Hu!! Denna dag borde verkligen firas ordentligt. 

I min stad har parkavdelningen i många år gjort sitt för att lysa upp i decembermörkret. Vilken fröjd att strosa genom centrum och se all vacker belysning - och lyssna på ljuv musik i strategiskt utplacerade högtalare. Detta år har vi också en fantastiskt vacker julgran! Bara Piff och Puff som fattas....



 

11 kommentarer:

  1. Otroligt vackra juldekorationer! Å till min (och din antar jag) stora glädje är till och med snömängden väldigt human i år.

    Tack och lov att det vänder inatt. Tycker inte heller om mörker och så himla korta dagar. Man känner sig ju trött hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Ljuset som återvänder är riktigt väl värt att fira,
    tro om jag inte ska ta ett glas rött ikväll !!

    Ha nu en finfin julhelg kära du.

    Julkram från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Enig i at det burde vere lysfest når sola snur.
    Herleg at no går det berre ein veg, mot lysare tider !!
    Flott dekorert i byen din.

    SvaraRadera
  4. Ja, nu har det vänt, och det är härligt!
    I Skåne finns en del vårtecken redan, så jag HAR SETT att det går på "rätt" håll!
    En riktig god och MYSIG JUL!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  5. Ser på vädret att ni får en vit jul ,lyckligt lottade ,god jul ,nette

    SvaraRadera
  6. Så vackert ni har det i din stad. Lite annorlunda julbelysning och det gillar jag. Ha en riktigt God Jul.

    SvaraRadera
  7. Belysningen kommer mer till sin rätt när det är vitt på marken tycker jag. Här hemma är det bra grönt.
    God Jul
    Kram Yvonné

    SvaraRadera
  8. Du har nog rätt! Jag har alltid trott att jag skulle kunnat bo på typ Nordpolen (om det hade gått) för jag har inbillat mig att jag varit ljusskygg (!!!), men ju äldre jag blir desto mer inser jag att jag behöver ljus! Så är det bara. Så jag tar nog och konverterar till björn, jag också!
    God fortsättning!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Härlig julbelysning i din stad! Fina bilder också!
    Önskar dig God Fortsättning och Ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  10. Mörkret är faktiskt ganska jobbigt! Idag hann vi inte ens utanför dörren innan det blev mörkt.. blä ;)

    SvaraRadera
  11. Fina bilder! Önskar dej ett gott slut!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.