lördag 5 december 2015

Ljus

- något jag längtar till och behöver massor av denna tid på året. 

Denna dag är 3 timmar och 44 minuter lång säger tabellerna. Men då har dom inte räknat med att det är mulet och regn med inblandning av snö.

Jag måste ha varit björn eller något liknande i mitt tidigare liv. Skulle vilja gå i ide på hösten och vakna till vårsolens strålar. I brist på den sysselsättningen njuter jag av bilder på ljus och mörker, som är temat i veckans Fototriss. Denna vecka är det tävling också, med vinster från Coolstuff. Har länge gått och suktat efter denna mugg - kanske dags att göra inköp! Julklapp till mig :-)


En liten dam svalkar av sig i den upplysta fontänen.
Hon hade riktigt skoj - precis som vi som såg på.
Så fint att föräldrarna lät henne hållas.

Ljuset i tunneln

Det mest fantastiska av alla ljus -
solen som är på väg upp och skingrar mörkret

16 kommentarer:

  1. Lite annorlunda ljus och mörker bilder - roligt!

    SvaraRadera
  2. Riktigt härliga bilder. Den i mitten blir min favorit

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Den sista blir en favorit

    SvaraRadera
  4. Fin bilder i din triss! Ljuset i tunneln gillar jag, det söker jag ofta efter!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Vackra motiv, fina bilder. Tunneln är häftig, liksom suger tag i en :).

    SvaraRadera
  6. Fin triss! Förstår att solen i sista bilden längtar du extra efter att få se mer av!

    SvaraRadera
  7. Gör dig hemskt gärna sällksap i idet om du tycker det är tråkigt där. Måste också ha varit björn i mitt tidigare liv...

    Fantastiska bilder! Gillar den lilla tjejen som leker med fontänen. Tunneln är så otroligt läcker med sina läckra väggmålningar. Åsså såklart trean - ett suveränt vykort skulle jag säga.

    SvaraRadera
  8. Fattar fullständigt hur du tänker Ide är nog toppen denna hemska tid. Usch och fy. Men dina bilder ger ett leende i alla fall
    Ha det gott i morgon
    Kram meta

    SvaraRadera
  9. Ja visst. Jag gör dig mer än gärna sällskap i idet... Där skulle jag nog trivas bra och vakna lagom till den vbackraste av alla årstider, våren! Men... nu funkar det ju inte riktigt så, så tills dess njuter jag av dina fina bilder. Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Så fint trissat! Jag gillar alla bilder, men den första blir ändå min favorit!

    SvaraRadera
  11. Fina bilder. Var och en på sitt sätt. Jag skulle också vilja leka Björn.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  12. Soluppgångar är det inte många som fångar :) Snyggt :)

    SvaraRadera
  13. Du kan också ordna bilder med djup. Jag tänker på bilden på tunneln. De andra bilderna är också fina.
    /Christer

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder :-) Jag älskar dock mörkret och vintern! Inte för att jag har fått uppleva den på några år dock...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.