söndag 27 december 2015

Solen

Solen ser vi inte mycket av denna tid på året här i norr. Men är den väl visar sig så målar den himlen i fantastiska färger och formationer. Tog en liten fototur idag i omgivningarna. Hoppades på att få se en del fåglar och djur. Och ja - turen hade vi med oss.
Ett par tjädertuppar visade sig liksom ett gäng med renar. Tjädrarna var tyvärr för snabba för att jag skulle kunna fånga dem med kameran annat än på håll i flykten. Renarna var däremot inte ett dugg rädda - jobbade för att få tag på något ätbart. Inte lätt när snön frusit till.







14 kommentarer:

  1. Det är så mycket julstämning med renar.
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina vinterbilder. Jag lärde mig under julen att renhanarna har fällt sina horn denna tid på året vilket innebär att i tomtens renspann är det enbart honor eftersom de har horn :).

    SvaraRadera
  3. Vinskinka måste jag prova nästa år
    såg så mumsig ut
    Underbara vinterbilder, här kom snön
    i går och ligger kvar för tillfället.
    Ha en bra vecka och ett GOTT NYTT ÅR

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder på fin natur och gott väder!
    Önskar dig ett Gott Slut på 2015 och den allra bästa starten på det nya året!

    SvaraRadera
  5. Otroligt vackra vinterbilder från din fototur! Här fick vi några snöflingor i går, inte så mycket att det ens täcker gräsmattan utanför mitt fönster!
    Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  6. Så vackert det blir med det låga ljuset.
    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Fantastiska vykort som gör fin reklam för Norrland skulle jag säga!

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder. Jag var också ute och fotade himlen under julhelgen. Det är fantastiskt hur himlen kan skifta i färger och form. Jättefint ljus i dina bilder, som även kommer fram mellan träden i bilderna med renarna. Roligt att lyckas fånga en tjäder på bild! Väldigt fint mot den himlen och när trädtopparna blir högre och högre i bilden. Önskar ett gott nytt år och ser fram mot spännande och inspirerande inlägg även nästa år!

    SvaraRadera
  9. Idag har vi både sol och snö i Stockholm, det är vackert som på ett julkort!
    Jag har inte varit inne och läst bloggar under julen, så ursäkta att du aldrig fick svar på dina receptönskningar. Mina godisstubbar har jag inget recept på, jag mixade nougat och mandelmassa och de russin jag smaksatt min äppelglögg med (kunde ju inte slänga så goda russin!). Stubbarna är väldigt goda men alldeles för mjuka och kan inte skäras :-) Vet inte riktigt hur jag ska rädda dem.
    Paj/pizzan var en kombination av två olika recept, varav det ena är detta:
    http://www.ica.se/recept/smordegspizza-med-chevre-och-farska-fikon-714266/
    Men den serverades med inkokt rödlök, vilket inte finns i detta recept.

    Önskar dig ett gott slut på året.

    SvaraRadera
  10. Jag älskar dina kvällsbilder för det är dramatiska och vackra till tusen. Så nära du har kommit renarna. Toppen bilder. Gott Nytt År

    SvaraRadera
  11. Det är vackert med snön men tufft för djuren som lätt kan skada sina ben när det fryser till en hård skare.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilka färger du lyckats fånga från vinterns färgpalett! Härligt att se.
    Renarna har det ju inte lätt nu sedan det regnat på snön och sedan frusit, hoppas bara att de håller sig i skogen och inte kommer upp på vägarna.

    Ha ett gott slut på året och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  13. Precis så ska vintern se ut....fast jag behöver inte uppleva den i verkligheten. Jag önskar dig ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  14. Vad många fina bilder du bjuder på. Jag önskar dig ett fint 2016. Kram Bosse

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.