söndag 19 juni 2016

Sommar - nja...

En hektisk helg har passerat. Startade i fredags med skolavslutning för barnbarnen. den blötaste på 40 år enligt en av lärarna som varit med så länge. Så trist för alla klasserna som övat sånger och klätt upp sig inför "examen" med föräldrar och släktingar som ivriga åhörare. Nu såg vi inte barnen och hörde knappt heller sångerna bakom alla paraplyer.

Studenterna på bilflaken genom staden hade bättre tur någon timme senare. Inget regn föll under kortegen i alla fall. Klaga ska man väl inte göra. Förra helgen hade Kiruna skolavslutningar och där föll blötsnö som täckte marken.....



  
Det har spelats fotboll också. Dunjackor var lämplig mundering för oss som tittade på. Hade inte varit dumt med handskar.





10 kommentarer:

  1. Snö på en skolavslutning låter verkligen lite udda. Det har väl hänt här med men då har det varit inför jullovet och det är acceptabelt. Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Skolavslutningar är lika hjärtknipande hur många gånger man än har varit med! Tråkigt när det är dåligt väder men regn är säkert snäppet bättre än blötsnö!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Ja, vädret kan vi inte göra så mycket åt tyvärr men trist ändå när det är skolavslutning och allt. Vi hade sommarfest med jobbet på fredag kväll och långkalsonger var verkligen ett måste.

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt när det blir sådant väder på skolavslutning. Det ska ju kännas att det är sommarlov.

    SvaraRadera
  5. Vilken trist solavslutning. Suck! Å stackars studenten - ingen bra början på "allvaret" om man säger så. Å japp, minns sådana fotbollsmatcher i ösregn. Å jag var målvakt. Å målvaktskläder på den tiden var tunga, väldigt tunga vid regn, jag lovr...

    SvaraRadera
  6. Jag minns när jag gick ut 9:an, var det också spön i backen. Inget vidare! Men i Arjeplog var det skolavslutning förra helgen, de fick sjunga i kyrkan, som vanligt. När de kom ut svepte en kall nordvästvind rakt mot kyrkan, men snö var det ingen som efterlyste.

    SvaraRadera
  7. Vädret må vara blött på dagar som skolavslutningar - men humöret brukar vara strålande :)
    Underbar näst sista bild :)

    SvaraRadera
  8. Så trist med kyla och oönskade droppar. Barnen brukar dock hålla humöret uppe ändå men det blir så mycket härligare när solen och värmen är på besök dessa avslutningsdagar. Som fotbollsmamma har jag lärt mig att det ALLTID är kallt och blåsigt att stå som publik... Så mössa, vantar och vinterjackan hänger med alla årstider. Tillfällena då man kunnat sitta på en stol i gassande sol är lätträknade. Nu skulle säkert mina nära förtydliga att jag alltid fryser... men det är en annan liten detalj ;). Underbara bilder!!! Må så gott!!

    SvaraRadera
  9. Det var ju trist med en regnig avslutning på skolåret. Själv minns jag mina skolavslutningar som soliga och varma.Näst sista bilden var en favorit för mig. Ljuvlig

    SvaraRadera
  10. Trist när det är regn på just studenten... Och fotbollsmatcher som är så himla kalla att titta på vid minsta dåliga väder. Långkalsonger och tjocka vantar är ett måste!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.