fredag 10 juni 2016

Sommar?

Nja - inte precis.... Hårda vindar, temp ett par grader över nollan och regn horisontellt. Inte vad jag vill kalla sommar. Där fick vi som hade varmast i Sverige förra veckan. Nåja. Snön kom inte hit i alla fall som den gjorde till Kiruna och Tornedalen. Man får vara glad åt det lilla.

En utflykt till Västerbotten och Skellefteå piggade upp i veckan i alla fall. Passade på att njuta av växtligheten på Rydlinge plantskola innan regnet. Är sedan tidigare förälskad i Purpurapel. Går och grunnar på var jag ska sätta en sådan i min trädgård så att den blir minst utsatt för väder och vind. 



På hemvägen stannade vi i Jävre och åt en sen lunch. Passade på att titta på den fina fyren och stugorna vid havet. Synd bara att nordanvinden tog i så vi knappt ville gå ur bilen. Antar att det är landhöjningen som gjort att fyren nu står långt upp på land.
   

4 kommentarer:

  1. Vilket snöfall i Kiruna!! Glad att jag inte är där när sommarlovet ska börja. Men regn skulle jag behöva, en hel massa. Purpurapeln var en ny bekantskap. Så fin den är. Får kollas upp.

    SvaraRadera
  2. Här är det sommar, fast idag är det inte lika varmt som tidigare och vi behöver verkligen regn, men inte en droppe har kommit! Så om man kunde jämna ut det hela lite grand vore det bra!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Det var ju sommar ett tag! Men de senaste dagarna har vår båt legat på snedden i nordanvinden... ;)

    SvaraRadera
  4. Ja du... jösses! Vart tog sommaren vägen. Vi har studentfirande här i stan idag och stundtals såg jag solen genom jobbfönstret men på väg hem efter jobbet visade termometern på +9 och ösregn. DET kallar jag inte sommar. Och jag som är en riktig fryslort saknade verkligen både mössa och vantar... Fast man kanske ska vara glad att man slapp snön åtminstone ;) Trevlig helg önskar jag dig!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.